A Travellerspoint blog

tööinimesed

Noniii. Huvitav, kas keegi ikka loeb meie blogi enam? Ma olen nii laisk olnud, et häbi hakkab lausa! Aga ma siiski natukene kirjutan meie elust.

Kui siia Perthi jõudsime, siis mina olin hiirmus hiiirmus laisk ka töö otsimises...Aivo aga aktiivne ja sellepärast sai ta kiiremini ka tööle. Loomulikult tegime talle ka White Cardi(ehk siis eksam ohutus jne nõuete peale), et saaks ehitusel tööd teha..ilma selleta ei saa ehitusplatside ligi ka! Praegu töötab ta siis ühe suure maja ehitusel labourina..ehk siis teeb sellist lihttööd..Aivo ikka igapäev naerab,et ta ei saa aru, miks teda vahest sinna üldse vaja on, et mitte kui midagi pole teha seal. Täitsa saan aru, miks talle see ei meeldi, sest passide ju aeg venib nagu tatt. Ja teine asi, mida ma väääääga imestasin oli see, et ehituskvaliteeet on tema meelest vägagi kehv. Ma arvasin, et see on viis pluss arvestades neid lubasid ja asju, mis peab olema, et ehitusele saaks..sellepärast arvasin, et ka nt plaatijaid valitakse hoolega. Ma ka ütlesin Aivole, et ega tal ei tasugi sinna proovida siseviimistlus tiimi saada, sest ta teeb LIIGA KORRALIKKU TÖÖD! Aga ta ei anna alla ja tahab siiski saada ehitusel tööd, kus ta näeb tulemust mitte ei pea põrandaharajaga prahti lükkama. :) Kindlasti ta saab ka:) Nii ja ega ma ka enam töötu poooooole. Ma küll agentuurides ei käinud ega ka cv-sid ei jaganud laiali..mul trehvas juba teist korda, et sain internetis kandideerides jutule. Nii tore! Paljud ütlevad, et ei tasu üritadagi.. aga ma sain tööd Burswood Entertainment Complex-is..mis pole mingi tavaline meelelahutuskeskus vaid pürgib saada nr 1 meelelahutus kohaks maailmas. Põhimõtteliselt on meil seal mitu mitu mitu erinevat hoonet(ning praegu on ka suur laiendus käimas), mis sisaldavad klubi, pubisid, baare, poode, restorane ning kasiinot, mis on väga ainulaadne. Kasiino on eriline just sellepärast, et neil on luba müüa 24/7 alkoholi..ning kliendid on vääääägagi rikkad aasia ärimehed. Näiteks räägiti meile 2 päevasel orienteerumisel(tutvustati maja+reegleid+ohutus jne), et need rikkad ärimehed on nõus maksma Infinity roomi-i - ehk siis 5-6 magamistoaga ja 2 vannitoaga sviit- miljoneid dollareid öö eest!!!! Neid infinity roome on seal hotellis kus mina ka tööd tegema hakkan 3 tükki ..ja need ruumid on nii erilised, et neid ei rendita isegi kuulsustele välja, kes vb maksavad 10-20 tuhat dollarit öö eest..see pole ju mingi raha!. Oeh, igasuguseid huvitavaid lugusid oleks veel kirjutada aga vaevalt kõik viitsivad lugeda. Igatahes mul väga vedas, et sain sinna tööle(ma siis olen 5 tärni hotellis public area attendat..ehk siis maakeeli koristaja..öösiti), sest mul on palju võimalusi ja soodustusi seal..ning ka tulevikus on see nimi suureks plussiks cv-s:) Nt mu soodustused on: kui saab 3 kuud täis saan nt võtta hotellitoa ülemaalima väga soodsalt..nt üks poiss rääkis, et tal läks ainult 120 audi maksma majutus 10päeva..aga vot ei mäleta, kus ta ööbis. Siis saan tasuta süüa tööl!:D Meil on suur söökla suure n.ö rootsilauaga. Loodan, et minust siiski ei saa öösöödik:)) Ka on võimalik saada klubis jne -20% soodsamalt süüa,m pileteid jne. Mu lemmik asi on see, et Burswoodis töötab pea 5000 inimest ja mul on vääääääga suur võimalus saada palju tutvusi seal! Orienteerumisel tegin juba algust...:) Üks asi veel..ma saan ka nende 2 orienteerumise päeva eest raha pluss kui nt tahan mingit koolitust.. siis saan tasuta koolituse pluss mulle makstakse raha, et koolitusel käisin! Super!
Loomulikult oleme ka klubitanud paar korda. Võrreldes Eestiga on siin suhteliselt naljakaid reegeleid. Kõige nõmedam minu meelest on, et sisse saame me võõramaalased pmst ainult passiga, juhiluba vms peaks ka kaasas olema, kui passipilt neis kahtlust äratab..siis paljudes klubides om dress code..sellist nalja pole üheski klubis, et tavaliste potastega ja dressides peole saad nagu eestis:) ja kui sa natukene kohtlase olemisega oled, siis on suur võimalus, et sind klubisse ei lasta, sest äkki oled liiga purjus, kuigi tegelikult pole.
Majakaalsased meil ei ole vahest kõige taibu-triibumad! On päevi, kui väljas on vääääääga külm ja maja on ka vääga külm..ja nad hoiavad kõiki uski ja aknaid lahti.:D Nüüd nädalavahetusel peaks tulema majakaaslastega väike pidu..pealikele(ma kutsun üht paari nii, sest nad rendivad maja kellegi käest ja meie rendime omakorda tuba nende käest)on silma jäänud minu kokkamine.. naine kiidab alati, et nii head lõhnad ja uurib, mis teen. Ega tõesti, süüa on Aivo hästi saanud! Igatsen neid aegu kui minu emme-issi tegid kõik söögid minu eest ära ja ma ei pidanud üldse muretsema:D Aaa ja see pidu ongi siis selline, et kõik me teeme oma rahvusköögist midagi teistele:) Päris äge... meil siin lisanud jälle üks uus kutt, kes on itaaliast..loodan, et ta teeb ka midagi heaaad:)

Posted by austraalia 00:36 Comments (0)

perth

rain 20 °C

Ja olemegi nüüd lõpuks suurlinnas Perthis. Asjad juba meil natukene sujvad:) Päkkerid on siin hirmus kallid( umbes 25-30 dollarit öö inimese kohta) ja hirmus läbukad. Õnneks käisime juba tuba ühes majas vaatamas ja meile see meeldis, homme kolime sisse. Maja on korralik ja kodune..ja mis eriti hea..umbes 10min kaugusel kesklinnast. Hind on ka päris okei..240 dollarit nädala, kõik hinnas. Arvestades asukohta on see meie arvates päris hea hind ja oi kui toredad olid majakaaslased. Jagasid Aivole juba kasulikke numbreid, kust saab ta tööd küsida ja tundub üldse, et tööd on siin praegu normaalselt tänu talvele. Mõned kirjeldavad Perthi talve kui Eesti külma vihmast suve..eks ta nii enamvähem olegi. Pruuniks me siin ei saa aga ära ka ei külmu..loodetavasti:)
Natukene siia sõidust ka.
Broomist võtsime suuna Karratha poole. See on väike linnake, mulle päris meeldis see koht. Alguses olid plaanid seal tööd otsida aga kuna ööbimiskohta oli raske leida(hostelis oli 80 inimest järjekorras ja karvanipargid kallid+ max sai olla seal 3 ööd), siis otsustasime, et ei nikasta enda närve seal ja tuleme ikka Perthi. Enne siia jõudmist tegime u 200 km sissepõike Exmouthi. Seal on põhimõtteliselt 2 loodusparki. Ühes saab turnida mägedes ja nautida vaadet(pluss loomulikult kängurud, emud jne) ja teine oli (maailma)kaitseala, kus olid hirmus mõnusad läbipaistva veega rannad ja palju kohti, kus sai snorgeldada ja veealust maailma avastada. Ühe öö ka olime seal telkimisplatsil. Aga, et kohta saada, peab üsna varakult parki minema, sest kohad lähevad seal nagu soojad saiad. Ennem me snorgeldanud polnud, siis otsustasime, et läheme randa, mis on Lonley Planeti andmetel kõigi lemmik, ranna nimi küll kohe nüüd meelde ei tule. Muidugi on kohti seal palju palju( üle 10 ranna on seal ja paljudes saab snorgeldada). Ja ma nägin ära haikala! Ei olnud küll ohtlik haikene aga vinge oli ikka:) Veel külastasime ka Monkey Miat(see pole linn vaid resort), mis on maailma kuulus oma sõbralike delfiinide poolest. Nad on seda randa külastanud üle 40 aasta. See oli üks koht, kuhu ma teadsin, et ma pean jõudma, sest mulle juuubedalt meeldivad delfud. Kahjuks neid puutuda ei tohtinud, sest kui see ennemalt lubatud oli, siis delfiinid olid vahepeal natukene agressiivsed( enamikel küll hambaid enam pole) ja näksasid. Neil on küll suu koguaeg naerul aga tujud on neil nagu inimestelgi seinast-seina. Ja ega mingid suvalised delfiinid ei külasta randa vaid 3 kindlat perekonda ja kõikidele delfudele oli pandud nimi..ja söötmiselegi tulevad nad umbes kella 8 aeg iga hommik. Nad olid nii armsad, et mul võttis lausa silmad märjaks:D Ma olen neid küll ennem näinud delfinaariumis aga see pole see..Kuna Monkey Mia oli poolsaarel siis jäi meile teele teisigi põnevaid kohti..näiteks rand, mis polnud liivaga vaid teokarpidest. Uhked lood eks. Päris raske on blogi kirjutada, sest elamusi oli meil palju ja palju aga kõik kohe ei tule nii meelde. Eks kui midagi põnevat tuleb veel meelde, siis teen uue postituse:) Olge tublid!

Posted by austraalia 02:26 Archived in Australia Comments (0)

perthi poole teel

Mõtlesin, et teen väikse postituse, sest, kes meile ikka kaasa on elanud, teavad, et tulime Kununurra-st ära. Esimene sihtpunkt oli Broome, kus on teadatuntud Cable beach ehk siis osariigi üks puhtamaid randu ja ka ülemaailma tuntud oma üle 20km pikkuse valge liivaribaga ja türkiissinise veega. Mäletan, kui lendasime Balile..olin nii ekstaasis, et näen ilusaid randu..nägingi aga mitte niii ilusat! Esimesed kaks ööd siis magasime mõnusas rannas..aga mulle pakkus nalja Aivo natukene. Kui inimesed leiavad, et merekohin on rahustav ja lõõgastav siis Aivo oli hommikul üsna tusane, sest tema ei saanud magada..aga eks tal on raske meie autos magada ka, sest tal ju annab enda pikkasid kepsusid sinna ära mahutada. Ühe öö veestime pärast auto suurpuhastust parklas, sest liivane auto ei-ole-tore. . Rannapuhkus tehtud(+shopingud), järgmiseks sihtpunktiks oli Karratha. Teepeale jäi ka üks vägagi tööstuslik linn Port Hedland. Kuna seal midagi näha polnud ja elu üsna kallis( sest enamik inimesi töötavad kaevandustes ja pappi küllaga) läksime pärast pisikest shoppingutuuri Karrathasse. Meil küll plaan jääda sinna kauemaks, teha tööd ja värki, sest see linnake on küll pisike aga palgad on heeeeaad. Aga kõige pealt jamasime tükkaega, et leida ööbimiskohta(turistihooaeg on praegu seal täieshoos), kui lõpuks saime 20km eemale väiksemasse linna Dampier, siis selgus, et sealgi saab maksimaalselt olla 3 ööpäeva. Küll helistasin õele Laglele, kes seal kunagi ka oli..küll mõtlesime igasuguseid plaane..kuid ikkagi otsustasime, et liigume edasi, sest autos magamine kuskil põõsas poleks kõnealla tulnud ja väikelinna elust on küll.. tahaks juba ikka Perthi saada. Ja ma meenutasin enda lubadust:ma EI TULNUD AUSTRAALIA , et meeletuid summasid kokku ajada, vaid loodust/inimesi avastama. Ja liiga vähe oli nähtud ka, et jälle kuskil väikelinnas olla. Õnneks Aivo oli vägagi nõus minuga ja ei pidanud teda vastutahtmist sealt ära tirima:)
Täna just jõudsime Exmouthi..siin on jälle avastamisrõõmu meil küllaga aga kuna me alles jõudsime siia siis ma kirjutan järgmises postituses siinsetest seiklustest:)
Teie aga olge ikka tublid seal! Me igatseme teid kõiki nii nii nii väga:)

Posted by austraalia 02:33 Comments (0)

liigume edasi

sunny -33 °C

Helladii.

See siis on viimane blogipostitus Kununurrast. Homme(laupäeval) võtame suuna Broomi poole..siit natukene üle 1000 km. Meid juba tehti hirmus kadedaks ja näidati Broomei pilte...varsti saame meie teid kadedaks teha enda piltidega:) Hahaa. Broomeist me tööd ei kavatse otsida ega looda leida , sest kõik räägivad, et seal on väga raske tööd saada...igatahes peatume paar päeva Broomis ja liigume edasi Perthi suunas. Vahepeale jääb päris ilusaid kohti kus peatuda ja tööd küsida. Praegu on loomulikult Perthis ja seal kandis talv..ehk siis eesti suvi(vb natukene jahedam isegi) aga pole hullu..ja kes teab kuna me sinna üldse jõume..kilomeetreid ju sinna päris palju ikkagist...
Aivo oli ka mul kaks nädalat traktorist. Põhimõtteliselt mürgitas heina..rääkis, et fami põld on nii suur, et otsa pole näha. Seal, kus mina töötan on paar pisikest põllujupikest papaiasid. :) Aivo oli enda tööga üsna rahul kuigi hulluke rabas hirmsasti tööd teha(Esmaspäevast-laupäevani 6.00-17.00) aga õnneks saab ta selle eest ka hea kopika rahakotti:) Mina olin esimesel päeval hirmus kurb(ja natuke kade ka:D), et peaks üksi papaiasid korjama aga tegelt polnud hullu midagi. Mul ju ikkagi oli selline tore töökaaslane olemas nagu Gordon.:D
Ma olen enda ja Aivo üle hirmus uhke ka.. Aivo küll ise on kurb, et uued töökaaslased olid eestlased ja ei saanud nii palju inglise keelt harjutada aga teglikult räägib ta väga normaalselt inglise keelt eriti kui arvestada , et ta pole kunagi seda koolis õppinud. Ja enda üle olen ka päris uhke..tegin algust inglise keelsete raamatute lugemisega. Ostsin raamatulkogust kaks raamatut ja mõlemad lugesin 2 päevaga läbi..nii huvitavad olid. Tahaks ka tulevikus saada häid töökohti, kus saan enda inglise keele oskuseid lihvida paremaks:)
Ja eile oli siis minul viimane tööpäev enda farmis..läksin farmile nii hinge,m et andis enda koduse aadressi ja ütles, et ,ma neile kindlasti saadaks postikaardi kui koju hakkan minema, et siis ta teab, et meiega on kõik korras. Nii armas:)
Ja loomulikult jätkuvad minu aka hädapätaka seiklused..küll saan ma herilastelt nõelata ja sada jama juhtub iga päev. Aivo narris, et pole olemas päeva kui minul midagi poeks viga või ei juhtuks:D Ahaa, ja üks öö sain ma suuuuuuure šhoki. Magasime ilusti telgis(muideks ööd on ikka väga väga külmad siin) ja kuulen keset ööd, et keegi krabistab kilekotiga. Ma ju loomulikult palju õudukaid vaadanud ja esimene mõte oli, et mngi mõrvar on telgi juures:D:D:D Ajasin Aivo ka üless e, ise hirmunult korrutasin:”Keegi on siin, keegi on siin”Aivo ka kohe unesegasena ei jaganud matsu välja, et mis toimub ja siis rahustas, et see hoopis kängurupoiss. Mul oli prügikotti jäänud üks papaia ja tahtis seda omale saada. Ja isegi teades, et seal oli känguru...oli ikka päris hirmus, sest nad ju ettearvamatud loomad ja äkki tuleb huvi ja hüppavad telgi peale?Sest tööl nägin kuidas nad rammisid üht aeda nii hirmsasti, et saaksid teisele poole põllu peale. Pole kuulnud, et telki ründavad aga mul keerles ikka peas igasuguseid mõtteid:D
Aga ei..mis ma ikka siin kirjutan rohkem.järgmise postituseni. Olge tublid! Kallid!

Posted by austraalia 20:59 Archived in Australia Comments (0)

sunny 32 °C

Ahhoi.

Kiire ülevaade meie elust.

Meil siin midagi niiii erilist pöörast pole juhtunud, sest päevad on meil suht sarnased: ärkame 5.30, 6.00-16.00 oleme tööl ja 16.00-19.30 peseme/kasime end ja sööme ja siis on tudile minek :)

Tööl oleme endiselt ikka papaia farmis. Nüüd oleme lisaks papaiadele rohkem ka korjanud banaane ja kõrvitsaid(natuke ka meloneid). Praegu olemegi maru õnnelikud Aivoga, sest kõrvitsapõld sai täna meil täitsa puhtaks korjatud..jipijee. Hea ongi see, et me oleme seal väga vähe olnud aga palju uusi asju proovida..mind lasti isegi traktoriga sõitma, mis siis ,et see oli nagu murutraktor aga ikkagi...:) Oleme ka umbrohutõrjet teinud ja niisama suht pointlessi värki. Nt ma pidin aitama tassida ühest ruumist asjad välja..arvasin, et seal tehakse suurpuhastus või midagi..aga ei..mingi veetoru värk tehti ära ja kola pannakse uuesti sisse vedelema. Naljakas ongi, et kui miski on must, siis see värvitakse üle(nad vist viskaks autole ka tavalist valget värvi peale) või siis oodatakse mitu mitu mitu aastat, et saaks ikka keegi korralikult asja küürida.
Aaa ja ma oleks saanud päris piraka kookospähkliga pähe..aivo vaatas ja imetles kookospähkleid ja mõtles, et no ei saa ju nii olla, et keegi seisab all ja siis lihsalt lambist kukub alla pähe kellegile, Vaevalt oli ta mõtte lõpetanud, kui ma karjatasin :D Koko kukkus täpselt minu juurde, riivas nats kanda. See vast oli cm küssa, et oleksin selle pähe saanud:D Õnneks ei saanud ja nüüd kui tööpostil olen, siis vaatan hoolega ümbrust, sest minu hirmude listis on veel üks asi lisandunud!! Cane toad..ehk siis suuuuur ja pirakas konnajurakas, mis ohtu nähes pritsib mürki ja see võib olla surmav inimestele loomadele. Ja neid cane toadisid on siin oioioi kui palju. Õudne eks.
Viimased tööpäevad on meil ülitoredad olnud, sest muidu suht kinnine Gordon viskab meile iga päev nalja. Karjub “Hurry hurry...snelle snelle” ja ise teeb suht aegalaselt tööd...ja üldse selline muhe vanamees(62a)
Mmm..ja siis ma pidin meile ikka häbi ka tegema. Käisime alkoholipoes ja no vot ei saanud ennem välja tulla, kui olin midagi ära lõhkunud. Keerasin natu ja küünarnukiga lõin maha ühe viski..mul kohe nutt kurgus ja küsisin hirmunult, et pean selle nüüd kinni maksma?? Vabandasin, mis hirmus..töötajad ise naersid ja ütlesid, et ei pea maksma(kuigi plnud niii kallis värk ka..29 doltsi). Aga staari tunne tekkis ka..kõik vaaatasid mind:D Aivo ka kõrval naeris, mis hirmus ja mul oli no niiii häbi.
Küsisin Aivolt, et mida sa tahad, et ma blogisse kirjutaksin..ja vastas:” Kirjuta, et eeee Austraalias on võimatu saada telgivaia maasse:D” ja lisas...”Reelika ostab endale mp3sid kokku aga mina ostsin autole uued tuled” ja veel..”öösel on väga külm..ja riideid on ka meil põhimõtteliselt mõlemal üks paar järgi:D” Vot nii. Muidu on meil siin ikka kõik okitoki ..igatseme natuke teid ka ikka...Ja vot Aivo nüüd lisas veel ühe väga õige asja: “ Miks te pole meile sünnipäevadeks raha saatnud, mis olid -väga-väga-ammmmmuu!!!!” :D
Vot..aga olge tublid ja muhedad. :)

Posted by austraalia 20:11 Archived in Australia Comments (0)

lõputu suviii

Tsaukii.

Teen siin camp kitchenis Aivole ja endale head paremat süüa ning mõtlesin, et ajaviiteks peaks nats blogitama ka. Oleme siin nädalake olnud ja asjad juba liiguvad meil..ikka paremuse suunas. Ma kirjutasin., et üks mutike andis põhimõtteliselt mitte millegi eest 100 dollarit. Nüüd siis palkas tema vend meid papaiasid(nemad kutsuvad neid hellitavalt bobo-deks) korjama/pakkima. Palk pole nii hea , kui õde andis meile aga siiski..v'ga normaalne..ega see saladus ka pole..15 dollarit tunnis. Praegu oleme olnud seal 3 päeva ja kindlasti saame järgmine nädal olla seal veel 2 päeva..aga võimalik, et siis enam tööd pole. Pole hullu ka...tööpäevad on nii pikad, et ma juba näen unes ka kuidas ma bobosid pakin.:)
Tööpäevad alagavad meil siis kell 6 hommikul. Päeva alguses aitan ma Aivol ja ühel töölisel(väga väga naljakas ja omamoodi vanamees, kes armastab vist sakslasi:D) bobosid korjata. See pole raske..mmm need kasvavad puude küljes kobaratena ja head viljad on need, millel on natukene pealispind kollakaks läinud(muidu on rohelised). Ja viljad on erinevate kujude ja suurustega, mis teeb minu töö(pakkimise) natukene raskeks, sest ühte kasti peab sobitama enam-vähem ühe suuruse/kuju ja värvimustriga bobod. Õnneks pole see ka väga keeruline..olen asja juba suht käppa saanud. Aaaa,,ja neil tuleb mingit mahla välja, mis teeb naha punaseks ja valusaks.Umbes selline tunne on nagu oleks kuuma vett kätele ajanud. Mangode korjamisega pidi sama asi juhtuma. Tööandja(d) on muidu hästi toredad..ja võtavad tööd vabalt. Tööpäevad lõppevad meil kell 16.00 ..aga pole üldse nii vässu(eks natuke ikka, sest magama kobime kell 8:D)Ja loomulikult Aivo meeldib neile ka kohe väga väga, sest ta parandas neil ukse ära , saagis vanu oksi ära ja üldse selline maru asjalik vennike on. Muideks pärast tööpäeva premeeritakse meid päris hästi. Võime endale loomulikult võtta bobosid koju, siis saime ka mandariine, õunu, mune, banaane..Niiiii hea on süüa värskeid asju..njämmmm:) Vot, meie elu on praegu igati lilllll:)
Meie elukohast ka natukene veel. Vaade on meil hea, inimesed suht rahulikud(üks päev olid siin hirmsad sakslased, kes lärmasid ja muidu rikkusid korda:D), linnud/loomad austavad ka öörahu ja raha maksame me siin suhteliselt vähe. Ja õnneks on siin pesumasinad olemas!:D Ja me nägime ära ka esimesed krokod vabas looduses. Üks sellike tuli nii kaldasse, et ma hakkasin kartma ja Panin tagurpidi käigu sisse kuni plärtsti pikali kukkusin..kroks ehmatas ja pani minema. Kuigi need siin pole (eriti) ohtlikud, ründavad ainult siis, kui neid häiritakse. Üks pisike poiss tuli ka sinna ja tema ei kartnud neid kohe mitte üks raas. Tegelt ta vist oligi liiga julge. Kui ma pelhku panin siis õnneks Aivo jäi teda ikka valvama:) Ja, kui jutt juba läheb Aivo peale, siis aiai, kuidas ta mind iga jumala päev kiusab. Vaene mina, onju:D
Aga ega muid uudiseid polegi..pole kellegiga eriti suhelnud ja teinud pole ka midagi huvitavat. Hoidke meile pöialt, et saaksime kiirelt töö uuesti , kui bobodega oleme lõpetanud. Teil ju ka seal maru vinge kevad..paneb lausa kodu rohkem igatsema. Aivo ka vahest kiusab:”Mõtle varsti hakkavad Eestis igasugused suvepäevad, jaanipäev ja värgid-särgid” Tobu onju! :D Aga ok..olge muhedad edasi!
Kalli-kalli.
Reelika ja Aivo

Posted by austraalia 02:36 Comments (0)

(Entries 13 - 18 of 33) « Page 1 2 [3] 4 5 6 »