A Travellerspoint blog

Western Australia to South Australia

sunny 23 °C

Kirjutan siis igap2ev natukene meie muljetest teelt Perthist L6una osariiki:)
T2pit2hti pole , tean et see h2irib aga loodetavasti saab hakkama. Esimene p2ev m66dus meil suhteliselt igavalt. K2isime poodides viimaseid asju ostmas ning teele asusime alles 12 ajal. Ehk siis s6ita saime 4 tundi, sest nagu teate, siis siin l2heb ikka varakult pimedaks ja siis enam pole eriti ohutu s6ita k2ngurute p2rast. 66 veetsime enne v2ikest linna Denmarki tee22rres autos . P2ris mugav oli v6rreldes Corollaga. Oleme yldse arenenud ..meil on isegi laud olemas, ei pea enam p6lve otsas syya tegema ja s66ma! :) Aga Denmarkis eriti midagi vaadata polnud siis m6tlesime, et teeme hoopis yhe pisikese shopingu taas K-Martis(riietepoe kett) ja kohalikus kaltsukas. Me ju olime nagu kaks ohmut matkalist ilma soojadeta riieteta. 6nneks kohalikust kaltsukast sain m6nusa fliisist pusa ja Aivo poest soojad dressipyksid. P2evanaelaks sai Karri metsades(pole enam alles infovoldikut aga v2ga vanad puud olid) 40m k6rgusel puudel k6ndimine. P2ris k6he oli, sest teerada, mis sinna ehitatud oli meenutas natukene rippsilda jak6ikus see v2rk seal p2ris k6vasti. Ma ju kardan k6rgust ka:) Aivo oli loomulikult v2ga ekstaasis..talle see v2rk meeldis kohe v2ga. Nuuksm6mmik(ehK aIvo) lisas, et nende puude juured on 100m sygavusel ning kuna nad imavad endasse nii palju vett, siis p6lema Syttimiseks kulub aega 2 n2dalat. ja ega need tavalised puud v2lja ei n2inud, need olid seest tyhjad ning huvilised, ka meie, said p6him6tteliselt puu sisse minna ja pilte teha. J2rgmisel p2eval aga v6tsime ette natukene k6rgema matka. Ma Aivole juba Perthis r22kisin, et teel Adelaidi ronime yle 1000m k6rgusesse m2kke ja tal oli , et jaajaaah. Ma ise ka ei usknud. Aga siiski...Stirling National Park-is, mis on ylemaailma tuntud m2gist vaadete poolest ja erilise taimestiku(seal on taimi, mida pole mitte kusagil maailmas!) poolest. Valida oli vist 5 m2e vahe'll aga me otsustasime vallutada selle k6ige k6rgema. Bluff Knoll 1073m. Lugesin, et iga aasta yritab tippu j6uda 20 000 inimest aga pooled neist j6uavad ka tegelikult. Natuken hirmutav oli aga valmistsime selleks terve hommik ja ikka v6tsime end kokku ning l2ksime! Vaade juba autoparklast oli super! Pool m2est oli pilvedes...v2ga 2ge vaatepilt. Oi aga kui raske oli..ma vandusin, mis hirmus, et oli nyyd seda vaja..aga tippu j6udsime(p2riselt ka j6udsime) siis k6ik see v2simus asendus wooooow efektiga. Ma pole kunagi nii k6rgele ise roninud ja juba see tunne, et 2ra tegin, oli 2ge. Ega see tee lihtne polnud. Raskusastmelt oli viiest neli...ehk siis p2222ris j2rsk. Praegugi on jalad veits haiged. Ja allatulek ka kerge polnud! Edasi-tagasi k2ik l2ks meil kokku umbes 4 tundi..4 tundi head trenni ja m6nusat elammust. 2ge oli ka see, et tagasi tulles kohtasime yht vanapaari, kes olid enda 4 lapselast matkama toonud. V2ga 2gedad ja krapsakad vanakesed.Tegelikult sai seal Stirling pargis veel ringi s6ita aga me ei hakanud autot rikkuma, sest tee oli katteta ja see punane liiv oon 6udne nuhtlus. Aga usun, et p2ris ilus oleks olnud, sest praegu on western australias lillede 6itsemise aeg. Juba autoga niisamage s6ita ja. vaadata suuuuuuuri lillep6lde...kollaseid, lillasid, punaseid..v2rvilisi.lillehuvilistel on see nagu paradiis, sest juba nt orhideelisi on siin nii palju erinevaid, k6ige 2gedamad on tiigrimustriga. Lilli aga korjata ei tohi ning vahelej22des. on trahv suur, kyll aga tahan osta mineid seeemneid poest ja eestis proovida, kas neist asja saab.

J2gmine koht meie teekonnast oli Esperance, -Austraalia randade kodu. Vot kui ma oleks rikas austraallan,e, siis oleks kindlasti seekoht, kuhu ma ostaks endale suviola. Linn oli v2ike-15tuhat pysielanikkuu ja rannajoon super! Tyrkiissinine vesi ning huvitavad m2ed, saared. Kahjuks halva ilma t6ttu me ei kylastanud sealset loodusparki aga Great Ocean Drivel saime aga maitse suhu ja vaateid kyllaga.Praegu kui kirjutan blogi siiss6idame muideks Australia k6ige ppikemal sirgel teeel6igul-146,6km. Krdi hypnotiseeriv on ja ka tee22r n2itab seda, oleme juba 2 autot n2inud, mis on teel v2lja s6itnud ja maha j2etud. Aga natuke nalja kaaa..Aivo on ikka nii muhe mul, ma j2lle praakisin Perthis 3 koti t2it riidieid ja pahna v2lja, mis l2ksid annetusele..aga vot millest ta ei loobunud oli hantel. Jah ta v6tti. kaasa Perthisthantli, et hakkab trenni tegema...aga ta loobus sellest t2na ja j2ttis puhkealale. j2rgmistele inimestele..eks nad saavad korraliku k6hut2ie naerda!
Aga mul on hea meel, et ta hirmus asjalik ka tegelikult. Auto on meil alati ilusti t66korras ja iga p2ev vaatab(juba Perthis oli nii)kapoti allla ja siit ja sealt. Esperances ostsime uue tagavara rehvi ka, sest all olevas rehvis oli sees suur kruvi. ots. 6nneks autoga meeldiob talle ka s6ita, t2na just ytlesin, et ma siis ikka s6idan ka nata(oleme enda tiirutamistega yle 2000km maha s6itnud) ja hakkas jonnima, et eiii ma tahan ise s6ita:DL6puks lasi minui pulti aga tema 6nneks suutsin(viitsisin)s6ita ainult 50km. Las poiss naudib s6itmist, sest linnas s6itsin ma iga p2ev meie suksuga ja ta oli ratta poiss. Aga nyyd oleme juba omadega karavanipargis(aeg ajalt ikka peab ju end pesema) ja oh imet,avastasime, et peame kella keerama 45min ette ehk siis p2ev muutus nata lyhemaks, yle piiri l2heme, 15km veel, siis peame veel 2,5 tundi ette keerama ehk siiis suhtlemine teiega muutub j2lle raskemaks. Ahjaa, ma juba oleks unustanud. Me kohtasime v2ga imelikku tegelinskit p2rap6rgus! Praegu on nimelt asulate vahed 100-200 km(ja mis asulad needki on..paar maja on k6rvuti+kirveste hindadega tankla) ja noh asulat meil l2hedal polnud aga tee 22res lykkas k2ru, just nimelt, mjingit imelikku k2ru veel imelikum vennike. Tal oli seljas mingi ylikond ja kiiver T2PSELT nagu Stig-I'll Top Gearis! Aus6na, ei n2inud me ta n2gu ega midagi, klaas oli ees..ja ylikond oli ka puhas ja uus. Polnud mingi aussie joodik tee22res turiste hirmutamas. Aga selguseta meil j2igi kes see selline oli, sest vurasime temast kiirelt m66da ja ei taibanud peatuda ja uurida. Aga , kes teab , 2kki oli mingi m6rvar:D Ma nii palju 6udukaid vaadanud, kus toimub tegevus austraalias..v2222ga hirmsad tapafilmid on..ja minul on hirmsad paranoiad kogu aeg:D
P2rast pikka sirget teed ja maha s6idetud 700km, otsustasime, et puhkame taas karavanipargis. Vot see oli t6eline elamus meil j2lle. Omanik oli sellline natuke teistsugune, k2ed olid henna tatokaid t2is ja yldse naljaka olemisega natuke vanem daam. Tundus selline kunstniku hingega olevat, sest terve 6u oli t2is igasuguseid vidinaid(suhtkoht pahn meie m6istes) ja isegi vanadest vetsupottidesse oli istutatud erinevad lillekesed. Ja me ikka naerame, et me oleme 6iged matakalised, sest alati , kui ylesse 2rkame on k6ik l2inud. Igalpool! Aga, mis puhkus see on, kui magada ei saa? Oleneb, kui palju vaadata on aga keskmiselt oleme s6itnud iga p2ev 500-700km ja ega rohkem selle kuumaga ei j6uakski.
Oleme siis teel olnud mmm peaaegu, et n2dal ja Adelaidni on umbes 300km veel! Yritame vabalt v6tta ja natuke veel ymbrust avastada enne kui t66agentuure ja farme hakkamae ryndama. Praegu oleme Mount Remarkable looduspargis k2mpimisalal(p2ris kalliks l2ks meil see l6bu..9 dollaritm sisses6iduluba+17 k2mpisiluba) L2bi teeme vb ainult yhe matkaraja ehk k6ige l6yhema(tunnike k6ndimist) sest ylej22nud teised on mitu mitu p2eva pikad ja meil pole sellist matkavarustust, et hakata nii seiklema. Koht on muidu p2ris m6nus. Emud tatsavad julgelt ringi ja tulevad ise p2ris l2hedale. Aga nad on kuidagi totu n2gudega linnud ja ei teagi kui palju neile seda m6istust on antud:D6htu oli meil igati kvaliteetaeg! Tegime l6ket, grillisime juustuvorstikesi, mis oli nagu eesti omad, nj2mm...j6ime 2ra pudeli veini ja sampust! Ma arvan, et mul 6de ei pahnda aga meil siin p6hjust r66mustada ka! Ehk siis l2hip2evil saan ma j2lle t2diks! Ma olin juba siin asutraalias, kui 6de ytles, et varsti saad t2diks. Alguses v6ttis s6natuks aga p2rast nutsin nii hirmsasti, olin v222ga 6nnelik ja kurb ka(sest ma ju n2en uut ilmakodanikku alles veebruaris). Hirmsasti igatsen teist krutskivenda Antonit ka! Emme mul r22kis yhe naljaka loo. Nimelt joonistas Antoni emmele synnip2evaks pildi, seal oli emme issi ja minu emme ..keel suust v2ljas..minu 6e lagle joonistas aga pisikese kribulana(p6hjenduseks oli see, et ta nii v2ike ja pildil peab ka v2ike olema) ning mind ei joonistanud yldse! Ytles, et mina saan pildile alles siis, kui kavatsen Eesti minna:D Vot selline ylbik..eks ta tegelikult minu peale solvunud, et nii kaua 2ra olen olnud ja ega ta ju aru ei saanudki, et ma nii kauaks 2ra l2hen. Ega ma ise ka ei usknud. K6igile r22kisin, et olen ehk pool aastat ja vaja ssiis eesti kooli tulla aga tutkit. Me oleks teise aasta ka j2rjest aga meil ikka vaja tulla korra koduseid vaatama tulla:) Nagu te paljud teate. siis ma selline suhteliselt kodukana, ei j22nud isegi kellegi juurde eriti 66seks..kodu oli see k6ige parem ikka ja nyyd on ka minul reisipisik sees nagu mu 6el Laglel! Me Aivoga kogu aeg unistame, et saaks sinna ja sinna ja sinna minna...oleks raha siis vist l2heksime ka:)Aga kindel on see, et Austraalia pole viimane koht, mida avastame!

J2lle kirjutan siiis siia nata. Nyyd oleme omadega Adelaidis. Perthist erineb see koht meie meelest v2ga. Perth on sellline uuem linn(u 2miljonit elanikku) siis Adelaide on vanem ja ajalooga linn, elanikke on minu paar aastat vana raamatu j2rgi u 1,5miljonit elanikku. Inimesed tunduvad olevat palju vabamad, Perth oli rohkem nagu modernne...ka inimesed. Kui siia j6udsime siis seiklesime mitu tundi, et leida normaalset karvaniparki, kuhu oma telgike pysti lyya. L6puks j6udsime kella 7 aeg Top Toursi karvaniparki, mis meie 6nnneks osutus k6ige odavamaks, 25 dollarit 2 inimest, kui teistes taheti saada 28-32. Koth on m6nus, l2hedal kesklinnale(7km) aga samas vaikne. T2na tegutses meie telgi juures koaala. Nii numpsik oli,m kuidagi plju erilisem, kui need keda n2gime loomaaias ja wildlife pargis. Tegelinskile meeldis t2helepanu aga l6pus hakkas natuke kartma ka ja pani jugama , pepu k2is nii armsalt yhele ja teisele poole. Aivo kahtlustab , et just see suslik oli 66sel meie telgi juures ning tegi karu h222lt(jobu arvas, et ma norksan!!!:D)Aga kesklinnas ryndasime p2rast 8 p2evast netita olekut raamatukogu. Olime tublid ja printsime cv-sid ja uurisime, kuhu t66le minna. Homme stardimegi Berry ja Riverlandi poole, kuhu soovitati minna korjama kirsse, sitrulisi v6I kartuli shedi. Tunne on taas hea, sest minu tarkade raamatute j2rgi peaksid hooajad k2ima v6I hakkama ning ehk pole p2kkereid ka siin nii palju, sest ilmad pole veel v2ga suvised. Thejobshop agentuur ka kirjutas Aivole ja pakkus perthi l2hedale farmi t66le, kus oleks olnud 23 dollarit tunnis ja palju tunde+tasuta elamine.Pakkumine hea aga ei hakka tagasi ka s6itma. Loodame, et saame siin t66d, et jaanuaris minna Melbourni kanti ja sealt kodu. Ahjaa, mulle tuli taxi tagastuse (tulumaksu) kiri emailile, saan koguni Darwinis hotellis t66datud 2 kuu eest 1400 dollarit. V2ga hea!! Aga Adelaidist veel, p2rast raamatukogu jalutasime niisama kesklinnas ning l2ksime central marketisse ehk turgu, mis oli v22ga suur. Palju erinevaid farme , kokkuostu firmasid pakkusid puu-ja juurvilju,piimatooteid, tururiided(nii odavad v6rreldes Perthi ja teiste kohtadega!)ja palju erinevaid s66gikohti. Tegime ka k2e valgeks ja ostsin seeni ning k2isime hiinakas s66mas. Me olime nii vaimustuses, sest maksime ainult 6.50 , meile anti taldrik ja v6isime v6tta kui palju tahtsime(yhe korra). Me olime tagasihoidlikud aga sellised suuremad mehed l2ksid v2ga ahneteks. Seal olid ka kandikud, et saaksid peale panna taldriku ning oleks mugavam toimetada aga paar meest arvasid vist , et need taldrikud ning olid kandikud s66ki kuhjaga t2is ladunud. Vaene mutike kassas oli suht n6utu ja p2rast seletas uuetele klientidele, et need pole taldrikud:DVot nii. Aga ma siis l2hip2eval j2lle t2iustan seda pikkkkkkka sissekannet. Praegu Aivo J2lle j6uab, et syya teeksin! Oh, kui tore.
Ja nyyd oleme omadega Renmarkis..sellest k6igest kuidas tulime ja mis edasi sai j2rgmises postituses:)

Posted by austraalia 16:13 Archived in Australia

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

Comments on this blog entry are now closed to non-Travellerspoint members. You can still leave a comment if you are a member of Travellerspoint.

Enter your Travellerspoint login details below

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.